zondag 26 november 2017

Winter in Groningen

Regen, regen, regen maar ook ijs, ijs, ijs! Jawel we hebben al een ijsbaan  van 1000m2 op de Grote Markt in Groningen. Geopend tot zondag 7 januari en je kunt er dus gewoon ook schaatsen huren. Ben je een held op sokken? Hulpmiddelen volop aanwezig! 
Groningen On Ice


De tips die ik verder op het moment heb, is zeker naar te gaan naar World Press Photo in Groningen. Het is een indrukwekkende fotovoorstelling en de synagoge is ook prachtig om van binnen te bekijken. Geopend tot 10 december!

Vol verwachting klopt ons hart. Voor wie meer is van de innerlijke mensch, ga dan eens langs bij de Pepernotenfabriek. Verlammend veel keus! Voor de zoetekauw, zit er in de buurt ook nog Droppie. Een heerlijke oud Hollandse snoep winkel die al 40 jaar bestaat en meer dan 300 soorten (oudhollandse) snoep verkoopt!

Sinterklaas wel beu? Dan moet je zeker alleen al naar Groningen toe komen om Werelds Grootste Kerstbal te komen bekijken van maar liefst 19 meter hoog en ook nog eens verlicht. Vanaf 6 december! En er is zoveel te doen in dit prachtige ronde gebouw, dat je niet alleen voor de kerstbal komt. Kijk eens op DOT Groningen. Op kruipafstand van mijn overnachtingsplekken in Groningen Loge 10 en Stay 19

Dol op kerstversiering? Dan heb ik ook wel een aantal aanraders. Zelf kopen we met ons drietjes elk jaar een mooie kerstbal voor in onze (echte) kerstboom. We gaan hiervoor soms naar Bremen (DL) maar we kwamen er achter dat dit sinds jaar en dag prachtig kan in Groningen Bij Marc's. Een uniek winkeltje waar je niet zomaar weer uitstapt! Echt een belevenis!
Meer van de kerstmarken? Dan heb je nog als optie om naar de Zweedse Kerstmarkt te gaan op 9 of 10 december. Maar er is meer keus midden in de Stad kun je naar Winterwelvaart, ook te vinden in de Provincie. Maar de verlichte boten zijn fenomentaal! (Foto De Boer Photography©)


Ook in mijn overnachtingsplekken zullen binnenkort de boompjes weer versierd worden. Fotootjes volgen binnenkort wel op mijn Facebookpagina. PS. en als je toch even gluren gaat op deze pagina... Ik heb een geweldige Winteraanbieding voor de maand januari en die vind je ook mijn Facebookpagina 😉


Tot gauw in Groningen!